GRADO UNDÉCIMO



                                               GRADE 11-1

MONDAY MARCH 17 - 2020

WEEK 7

TOPIC:Review of Tenses

PERFOMANCE: I use variety of reading comprehension strategies appropriate to the purpose and type of text.

Los estudiantes escucharan el siguiente vídeo, leerán y responderan los siguientes ejercicios.

BIENVENIDOS todos  a esta nueva oportunidad de aprender y prepararse  para lo que tanto anhelamos hacer con nuestra vida  aprovechemos este tiempo ál máximo y recuerden que practicando se aprende , intentando se logra



ACTIVIDAD INICIAL DE MOTIVACION

Saludo emotivo de bienvenida  a todos ,juego  con flash cards  y  hot potato antes de empezar clase.



EXPLORACIÓN DE APRENDIZAJES PREVIOS

Intervención con practica de habla y escucha  sobre actividades que realizamos en vacaciones en Inglés

ACTIVIDADES DE CONCEPTUALIZACIÓN



In an individual way they are going to form questions and answer using the vocabulary they know before.



ACTIVIDADES

1.    DIAGNOSTIC  WEEK 7

READ AND ANSWER

Comprensión de texto

 I don't wanna say I'm sorry Cause I know there is nothing wrong

 Don't be afraid there is no need to worry

 Cause my feelings for you are still strong

Hold me in your arms And never let me go

Hold me in your arms

 Cause I need you so

 I can see it in your eyes There is something Something you wanna tell me I see it in your eyes There is something That you hide from me.

Del  anterior  texto podemos  decir:

A)es publicidad


B)la persona que escribe esto  se está disculpando

C)la persona  que escribe esto intenta que le digan algo.

GRAMMAR-

COMPLETA  USANDO LA FORMA CORRECTA  SUERTE!

1John is going to the party with _____.


  I
 we
 us
 he 

2Where is the book? _____ is on the table.

3Whose house is it? It is _____ house.

4What color is your car? _____ Car is blue.

5. I want _____ apple and two oranges.

6. I live in an apartment. _____ apartment is big.

7 The cat is _____ the box.

8. Where is John? He is _____ home.

10He runs _____ Mondays and Fridays.

11There _____ three glasses of water.

12There is not _____ milk.

13He doesn't have _____ money.

14They _____ got a car.

15_____ she like ice cream?

LISTENING

Complete  con la palabra  que escucha

Podrias escuchar:  in, is, would, and are, on.

A)   She______ like a rainbow.

B)   I_______  say  I  am sorry

C)   She   _______  always  right there  when I need

D)   I   insist ____ paying that bill.






PERFOMANCE: I use a variete of reading strategies appropiate to the purpose and type of text.

se repetirá el tema anterior-para que los estudiantes del grado 11-2 tengan una mayor claridad so
bre las estructuras básicas en el idioma ingles.

ENVIAR TRABAJOS RE SUELTOS al correo lupeqi507@gmail.combasic structure





GRADE 11-2


TUESDAY MARCH 17 - 2020

WEEK 7

TOPIC:Review of Tenses

PERFOMANCE: I use variety of reading comprehension strategies appropriate to the purpose and type of text.


Los estudiantes escucharan el siguiente vídeo, leerán y responderán los siguientes ejercicios y los

enviaran aal correo lupeqi507@gmail.com.

                                                                    GRADE 11-2

WEDNESDAY MARCH 18

WEEK 7

PERFOMANCE: I use a variete of reading strategies appropiate to the purpose and type of text.

se repetirá el tema anterior-para que los estudiantes del grado 11-2 tengan una mayor claridad so
bre las estructuras básicas en el idioma ingles.

basic structure


DIFFERENT   TENSE
DIÁLOGOS INCOMPLETOS

En estas preguntas el enunciado es un diálogo incompleto. Usted debe escoger la opción que lo complete en forma lógica y coherente.

32.   David invites Susan to go out

David:  Would you like to go to the theater tonight
Susan: I’d like to, but I already have other plans
David: _______________________________
Susan: Tomorrow night I’m going out with my family Why don’t you come with us?
A.     A) I didn’t like going out in groups
B.    B)  I´m really sorry, but I can’t
C.    C) What about tomorrow night?
D.    D)  I was hoping that we could go out alone


33.   Luisa and her mother are in the kitchen.
Luisa: Can I go to the movies tonight?
Mother: Yes, but you have to wash the dishes.
Luisa. ___________________________
Mother: I’m sorry. I’m going to the theater with your father.
A.     A) Could you wash the dishes for me?
B.     B) Someone has to do it.
C.    C)  Do you want to do it?
D.    D) Did you wash the dishes yesterday?

34.   John is making a plane reservation to take a business trip to Cali,
Agent: American Airlines. May I help you?
John: I’d like to make a reservation on a fight to Cali in the afternoon on May 8th.
Agent: _____________________________
John: The 4:45 flight would be better.
A.     A) There’s a flight at 6:30am
B.     B) There’s a flight at 1:15pm
C.     C) There’s a flight at 4:45pm
D.     D) There’s a flight at 11:30am.

COMMITMENT INVESTIGO   LAS LETRAS  DE  UNA CANCIÓN QUE ME GUSTE  EN INGLÉS CON SU TRADUCCIÓN
A
    

REVIEW OF TENSE
WRITING PRACTICE
First   we  choose   ten  sentences  that we see on the lyrics  
We  put  these sentences  in past  tense  and  if the  tense is  past  we   write them   and we use present  simple.
Then we  choose  some sentences and we put  these sentences in future
For  example:
BABY  YOUR  LOVE IS  MINE( BACHATA  SONG) NENA TU AMOR  ES MIO
PAST
BABY YOUR LOVE WAS   MINE. NENA TU AMOR ERA MIO.
WE  ARE GETTING  CLOSER AND CLOSER NOW(NOS ACERCAMOS MÁS Y MÁS)
WE  WERE  GETTING CLOSER AND CLOSER NOW(NOSOTROS NOS ESTABAMOS ACERCANDO
 NOTE: these  examples could  be more  it depends  of students  and  songs
Los ejemplos podrian  ser más  si los alumnos  tienen dudas.
After   the  sentences  students  have an invitation to  the board
COMMITMENT :  translate

Oral    practice     first  we practice  and then  we  translate it
Poem:  LOVE RULES
Love  rules the court 
the camp ,the groove
and the men  below  and the saints above
for love is heaven  and heaven is love



WRITING
CONSTRUCCION DE PÁRRAFOS

En el enunciado de estas preguntas se presentan varias oraciones numeradas y en las opciones aparece el orden de éstas para construir un párrafo. Usted debe leer cuidadosamente el enunciado, organizar las oraciones en forma lógica y coherente, y escoger la opción que contenga el orden correcto.

36  The Greeks believed that beautiful women lived beneath the sea, and that they had the power to make sailors forget everything and obey only the mermaids´ wishes.
2. Many stories – legends and folklore from the past – tell of mermaids.
3. Many people say that mermaids don´t exist, but I´m not sure.
4. In the old German tales, mermaids are called Rhine maidens lived in a castle at the bottom of a river.
5. There are Indian legends about mermaids, too.
A. 3   2  1   4  5
B. 1   2   4   3  5
C. 3   1   2   5   4
D. 1   4   2   5   4
      37. 1. He jogged from his home to the university every morning of the year.
             2. He always stopped at a small store and shopped for rolls and a banana                            for his breakfast.
            3. He never stopped jogging- even in the store.
            4. My grandfather was a very fit, very absentminded professor.
            A. 3  4  2  1
            B. 4  2  1  3
            C. 4  1   2  3
            D.  3  2  1  4
       38. 1. He received an award and a diploma from an excellent acting school in San Francisco.
            2. Harry is an actor. He is a good one, too!
            3.  When he was a child he acted school plays. His teacher, Miss Prim, said he was an unusual student.
           4. He has even appeared in a musical on Broadway
            A.  3  4  1  2
            B.  2  4  3  1
            C.  3  1  4  2
            D.  2  1  4  3
     39.1. You can mix pasta with sausage, peas, or onions.
         2. You can mix a littler meat with cold rice and peppers.
         3. Salads are popular today. You can put just about anything in a salad.
         4. Toss spinach, mushrooms, and bacon together.
          A.  3  2  1  4
          B.  2  1  4  3
          C.  3  1  2  4    
          D.  2  4  1  3

                                             
       Enviar sus trabajos aal correo lupeqi507@gmail.com


GGRADE 11-2
MARCH  24- 2020
WEEK  8

PERFOMANCE:I  use metalinguistic elements such as gestures and intonation to make what  i say more
understable.
TOPIC:: RIVIEW  BASIC  STRUCTURE:
A literaature review should be structured like any  other essy; it should have an introduction, a middle
or main body and a conclusion.
INTRODUCTION:
The introduction should :

1- Define your  toppic and provide and aappropiate contttext for reviewing the literature,.

2-Establish your reasons - i e point of view- for.

3-Reviewing the llitterature.

4-Expllain the organisation-i.e sequence -of tthe review.

Sttaate the scope of the review -i.e . What is include and what  isn!t included.For exaample, if you were

reviewing the litterataon obesity in childrens you miight say somethings like : there are a large number

of studies of obestity trends in the general population . However , since , the focus of this research is on

obestity  in children , these willl not be reviered in detail and will only be referred to as appropiate.

MAIN BODY:

The maddlle or main bodu should.

1- Organise the literature according to common them
  
2- Provide  inssight into tthe relation between your chosen topic and the specific focus of your research.

3- Identify significant flaws or gaps  in existing knowledge.

4- Outline areas for future sttudy.

5- Link your research to exintig knowledge.



                          https://youtu.be/GlNbzAGZC2Mhttps://youtu.be/GlNbzAGZC2M                   

     En el vídeo se habla sobre las estructuras básica  ud puede utlizar en cualquier

     tema ,realice en un vídeo su propia estructura de cualquier tema en el idioma ingles
 
     y por favor lo envía al correo  lupeqi507@gmail.com estos trabajos tienen sus respe
 
     ctivas notas.                                       



                                                      GRADE 11-2



MARCCH 25  - 2020


WEEK 8


PERFOMANCE: Use metalinguistic elements such as gestures and intonation, tto make what i say 

more understtable.

TOPIC;REVIEW BAASSIC STRUCTURE.

Ya tenemos el concepto de las estructuras básicas en el idioma ingles y de el vídeo anterior y el que

vera a continuación realice un a estructura básica
 en el idioma ingles enviando su propio vídeo al

correo lupeqi507@gmail.com tenga encenta que su trabajo tiene nota.


https://youtu.be/xjcsrU-ZmgYhttps://youtu.be/xjcsrU-ZmgY





                                      GRADE  11-2 AND  GRADE 11-1 




MARCH 27 - 2020

PERFOMANCE:  I writr summaries and reports that the domonstrate knowledge abou subjects from

other discipplinee 

TOPIC: WRITING

Escriba un texto en ingles dándole gracias a Dios por la sanidad suya , de su familia y del mundo entero

ya que nos encontramos en una situación bastante difícil,su texto debe ser  claro  por lo menos una pagi

gina enviándola al correo anterior.

Vídeo ilustrativo  suba sus trabajos al correo lupeqi507@hotmail.com estos trabajos tienen

cada uno una nota trabajo visto trabajo suburbio y calificado evite malla cualificaciones





https://youtu.be/76x5KbLf1W0https://youtu.be/76x5KbLf1W0





















































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































al  ccorreo lupeqi507@gmail.com.tendra nota een cada

uno de sus trabajos



l

https://youtu.be/7Y9S2rrEjPIhttps://youtu.be/7Y9S2rrEjPI




Comentarios

Entradas populares